Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on heinäkuuta 5, 2021.

Asiakaslähtöisyys kadoksissa

Kuva
On erittäin mielenkiintoista tutustua DEN Finland Oy:n liiketoiminnastaan julkistamiin materiaaleihin ja analysoida sitä oman asiakaskokemuksen pohjalta. Mielestäni kuluttaja-asiakkaan on ostopäätöstä tehdessään syytä muistaa, että DEN Finland Oy suhtautuu rakentamiseen erittäin leväperäisesti ja huolimattomasti vähät välittää rakentamisen laadusta käyttää ammattitaidotonta työvoimaa ei noudata hyvää rakentamistapaa ei suostu korjaamaan edes vähäisiä virheitä ilmaan riitaa ei onnistu korjausyrityksissä. DEN Finland Oy mainitsee kotisivuillaan liiketoimintastrategiansa keskiössä olevan mm. asiakas ja asiakkaan tarpeet. Mikään tosiseikka ei tue tätä väitettä. DEN Finland Oy mainitsee strategiassaan mm. seuraavaa: ”DENin strategian keskiössä on asiakas. Asetamme asiakkaan ja käyttäjien tarpeet aina keskelle. Olemme helposti lähestyttäviä, palvelevia ammattilaisia. Tavoitteenamme on tehdä kodin tai tilan ostajalle yksilöllisen tilaunelman toteuttamisen mahdollisimman vaivattomaksi ja ris

Rakentamisen valvonta haasteellista

Kuva
Muuttovalmiin omakotitalon rakentamiseen liittyvien rakennusvirheiden havaitseminen ja reklamointi (kirjallisen korjausvaatimuksen esittäminen) edellyttävät asiakkaalta perusteellista rakennusmääräysten tuntemusta sekä yksityiskohtiin pureutuvaa päivittäistä rakennuskohteen valvontaa. Meillä tällaista tietämystä ei ollut ja tätä puutetta DEN Finland Oy yritti käsityksemme mukaan käyttää häikäilemättömästi hyväksi. Joka kohdassa missä voitiin, fuskattiin. Toki matkan varrella opimme paljon DEN Finland Oy:n toimintatavasta. DEN Finland Oy päästää kaikki rakennusvirheet läpi sormien minimoimalla työmaan valvonnan ja valvontamahdollisuudet sekä salaa havaitsemansa virheet kuluttaja-asiakkaalta. Muuttovalmiiden omakotitalojen kohdalla omavalvonta on erittäin haasteellista. Keskeinen ongelma on valvonnan toimeenpanon kannalta olennaisen informaation puute. Meidän kohteessa valvontaa hankaloittivat mm. seuraavat seikat: Työmiesten ja työvaiheiden aikatauluista ei saatu mitään tietoa. Osa työm