Ovikellopainike, jatkuvaa valittamista vai oikeutettu vaatimus

Onko asiakkaan talo lmaista mainostilaa DEN Finland Oy käyttää asiakkaan omaisuutta myös rakennusaikana mainostilana. Mainosbanderollit levitetään ja kyltit naulataan omavaltaisesti asiakkaalta lupaa kysymättä. Asiakkaat tulevat harvoin ajatelleeksi, että DEN Finland Oy:n tulisi pyytää asiakkaalta lupa kaikkeen asiakkaan tontilla ja tiloissa tapahtuvaan mainontaan ja esittelyyn. Asiakkaalla on oikeus saada myös mainonnasta asianmukainen korvaus. Olinko löytänyt hiuksen keitosta DEN Finland Oy päätti omavaltaisesti lupaa kysymättä käyttää pääoven ovikellopainiketta pysyvänä ilmaisena mainostilanaan. Pyyntöömme poistaa mainos suhtauduttiin kielteisesti. Mielestäni on ennen kuulumatonta, että yritys ryhtyy mainostamaan tuotteitaan asiakkaan talon seinässä, eikä suostu poistamaan mainosta. Ovikellon painikkeen vaihtamisen osalta kyse oli kuluttaja-asiakkaan oikeutetusta vaatimuksesta, jota DEN Finland Oy vastusti. Kuluttajariitalautakunta totesi ratkaisussaan seuraavaa: ”Tilaajille on asen