Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on marraskuuta 18, 2022.

Asiakaslähtöisyys kadoksissa

Kuva
Aku Ankka totesi eräässä 1960-luvun numerossa seuraavaa: "Maksava asiakas on aina oikeassa". Tämä asiakaslähtöinen toteamus on kuitenkin yrityksille vieras ajatus. Nykyisin ainoa ajatus on ottaa asiakkaalta rahat ja pitää ne itsellä. Muuttovalmiin omakotitalon kaupassa asiakaslähtöisyys alkaa kuluttaja-asiakkaan ottaessa ensimmäisen kerran yhteyttä talopaketin myyjään ja päättyy talopaketin kauppasopimuksen allekirjoitukseen. Osapuolten käyntilämpötilojen noustessa korkeiksi heti kauppasopimuksen allekirjoituksen jälkeen ei lupaa hyvää jatkossa. Asiakaslähtöisyys päättyy, koska rakentamisprosessi ei ole läpinäkyvä, eikä kestä ”päivänvaloa”. Tämän jälkeen loppu on lähinnä riitelyä siitä mitä piti saada aikaan. DEN Finland Oy:n asiakaslähtöisyys on kaukana Aku Ankan viisaudesta. Näyttää siltä, että siellä keskitytään vain omaan liiketoimintaan, eikä kuluttaja-asiakkaalle annetuista lupauksista pidetä kiinni. Ei riitä, että taputetaan päälaelle ja todetaan, että voi voi... ja